fbpx

Ką būtina žinoti prieš steigiant mažąją bendriją?

Ką būtina žinoti prieš steigiant mažąją bendriją?

Nusprendėte pradėti savo verslą ir steigti mažąją bendriją? Sveikiname! Naujo verslo pradžia visada jaudinanti ir įsimintina. Tačiau svarbu apgalvoti, ar tikrai pasirengėte tinkamai. Mažosios bendrijos steigimas – nesudėtingas procesas, tačiau būtina atkreipti dėmesį į kai kurias detales, kurios leis veiklą vykdyti be rūpesčių ateityje. Atrinkome dažniausiai iškylančius klausimus, ką būtina žinoti prieš steigiant mažąją bendriją?

Mažoji bendrija – juridinė verslo forma, kurią dažniausiai renkasi pradedantieji verslininkai savo pirmai įmonei ar steigiant mažą verslą nuo pat pagrindų. Mažąją bendriją steigia vienas ar keli asmenys, kurie vadinami mažosios bendrijos nariais.

Narių įnašai

Dažnai klaidingai galvojama, kad įmonės steigimui reikalingos didelės lėšos. Steigiant mažąją bendriją įnešamas gali būti materialusis arba nematerialusis turtas, kuris gali būti įvertintas pagal Turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymą. Nurodoma, ką konkrečiai steigėjas įneša (pvz. kompiuteris). Turto perdavimas mažajai bendrijai nėra palankus mažosios bendrijos nariui, kadangi pagal VMI išaiškinimą:  (parengta pagal teisės aktų nuostatas galiojusias 2018 m. sausio 1 d.) http://www.vmi.lt/cms/web/kmdb/1.16.3/-/asset_publisher/0OhS/content/klausimai-ir-atsakymai-del-mazuju-bendriju-apmokestinimo/10174 už perduodamą turtą MB narys privalo sumokėti Gyventojų Pajamų Mokestį.

Tuo tarpu piniginis įnašas nėra nei apmokestinamas nei reikalingas vertinimas.

Apskritai įnašas yra labiau sutartinis dalykas ir gali būti visiškai simbolinis ar jo gali ir nebūti. Tačiau jei įmonę steigia daugiau narių, tuomet įnašo vertė tampa aktualesnė.

Įmonės buveinė (registracijos adresas)

Kiekviena įmonė turi turėti fizinį adresą, kurioje oficialiai registruota įmonė. Įmonės registracijos adresas turi būti Lietuvos Respublikoje. Jei turite nuosavo nekilnojamo turto ir norite tose patalpose registruoti įmonę, bei nėra tam prieštaraujančių bendrasavininkų, procesas yra nesudėtingas ir greitas. Kitu atveju, kai neturite nuosavybės teise priklausančių patalpų, registracijos adreso pasirinkimas gali pareikalauti nemažai laiko. Paprastai tuomet įmonė steigiama pas gimines, draugus ar perkama įmonės adreso registracijos paslauga.

Įmonės registracijos adresas yra daugiau formalumas nei reali būtinybė, ypač įmonėms, kurios veiklą vykdo iš bet kurios vietos ir realaus fizinių paslaugų adreso neturi. Į įmonės fizinį adresą gali ateiti aktuali korespondencija, tačiau paprastai visi svarbūs klausimai įmonę pasiekia elektroniniu paštu ar telefonu.

Kas čia per įmonė? Veiklos tikslai

Steigiant įmonę reikia nurodyti, kokia veikla ji užsiims. Nurodant įmonės veiklos pobūdį (pvz. Automobilių servisas, odontologijos kabinetas ir kt.) nurodoma pirminė įmonės veikla, tačiau eigoje veikla gali keistis ir tai – gana dažna praktika. Keičiant įmonės veiklą atnaujinama informacija ir paprasčiausiai vykdoma naujo tipo veikla, tad nereikia išsigąsti, jei vieną dieną suprasite, kad jūsų reklamos įmonė pradėjo teikti drabužių dizaino paslaugas – naujos įmonės jums steigti nereikės.

Kaip susitarsime? Mažosios bendrijos valdymas ir sprendimų priėmimas

Turite nuspręsti, kaip bus valdoma Jūsų mažoji bendrija. Jei įmonę steigia vienas žmogus, visus sprendimus priima jis pats ir su niekuo tartis nereikia. Tačiau jei mažojoje bendrijoje daugiau narių, savaime suprantama kad atsiranda būtinybė derinti klausimus tarpusavyje ir priimti sprendimus, net jei ne visi laikosi vienodos nuomonės. Dažniausiai pasirenkami valdymo organai – mažosios bendrijos narių susirinkimas ir vadovas, jei nusprendžiama, kad jis bus.

Bendrijos nuostatuose numatoma, koks balsų santykis reikalingas sprendimų priėmimui. Įprasta numatyti, jog reikalingi 2/3 narių balsų sprendimams priimti taip numatant daugumos balsus lemiančiaisiais.

Kaip palaikysite ryšį?

Ei mažąją bendriją steigia vienas žmogus, viskas paprasta, tačiau mažoji bendrija gali turėti iki 10 narių, tad apie susirinkimus ir kitą aktualią informaciją būtina pranešti visiems. Steigimo metu reikia numatyti, kokiu būdu ir prieš kiek laiko informuojami bendrijos nariai apie svarbius įvykius. Įprasta numatyti informavimą elektoriniu paštu arba registruotu laišku numatant 14 ar 30 dienų terminą.

Svarbu apie tai pagalvoti iš anksto, nes visi bendrijos nariai yra suinteresuoti kad klausimai būtų sprendžiami kuo efektyviau ir būtų surinkti būtini balsai sprendimų priėmimui.

O kas tvarkys buhalteriją?

Mažosios bendrijos buhalterija tvarkoma pagal apskaitos standartą ir ją gali vesti pats mažosios bendrijos narys ar vadovas. Tačiau jei mažoji bendrija tampa PVM mokėtoja, jos buhalterija jau niekuo nesiskiria nuo, pavyzdžiui, UAB apskaitos. Todėl patariama nuo pat pradžių numatyti, kas tvarkys bendrijos buhalteriją ir teiks ataskaitas.

Ar esate susidūrę su buhalteriais? Jie nuolat mokymuose! Nors gali atrodyti, jog tai – labai paprastas ir tikslus mokslas, tačiau iš tiesų buhalterijoje nuolat gausu naujienų, standartų tobulinimo, būtina sekti įstatymų pataisas. Todėl rekomenduojame kreiptis į specialistus, kurie jūsų buhalterija pasirūpins profesionaliai.

Pagal įmonės veiklos intensyvumą jums gali pakakti vienkartinio metinio buhalterijos sutvarkymo arba nuolatinių paslaugų. Kreipkitės į Apskaita AG specialistus – mūsų buhalterijos profesionalų komanda yra pasirengusi jums padėti, paaiškinti ir pasiūlyti, kaip optimizuoti ir sutaupyti. Daugiau apie mūsų teikiamas buhalterijos paslaugas: https://apskaitaag.lt/buhalterines-apskaitos-paslaugos/

 

Ką būtina žinoti prieš steigiant mažąją bendriją? Tikimės kad atsakėme į pagrindinius klausimus, tačiau jei dar turite dvejonių –

Kreipkitės į Apskaita AG specialistus!

sekantis
Call Now Button