fbpx

Parduodame verslą: kas/kaip/kodėl?

Parduodame verslą: kas/kaip/kodėl?

 

Turbūt yra tik dviejų tipų verslininkai: tie, kurie nuolat mintyse skaičiuoja, kiek galėtų gauti pardavę savo verslą, ir tie, kurie apie verslo pardavimą nenori net girdėti. Iš tiesų, priežasčių parduoti verslą gali būti pačių įvairiausių. Šiandien apžvelgsime, kaip vyksta verslo pardavimo procesas, į ką verta atkreipti dėmesį ruošiantis parduoti verslą ir kaip nesuklysti. Parduodame verslą: kas/kaip/kodėl?

 

  1. Kodėl parduodate verslą?

 

Parduoti verslą gerokai sunkiau nei parduoti automobilį. Net per darbo pokalbius kandidatų klausiama, kodėl jie nusprendė palikti dabartinį savo darbą, tad būkite tikri – kandidatai įsigyti verslą tikrai paklaus, kodėl jis parduodamas. Paprastai verslą nusprendžiama parduoti dviem atvejais: dėl asmeninių priežasčių arba dėl verslo stagnacijos. Pirmuoju atveju parduodantys verslą siekia išeiti užtarnauto poilsio, nebesutaria su akcininkais ar partneriais, pasikeitimu sąlygoja nelaimės ar mirtys. Na o antruoju atveju verslas įprastai parduodamas kai jo valdytojai nebemato potencialių verslo nišų, plėtros galimybių, juos spaudžia konkurencinė aplinka. Labai retais atvejais verslas parduodamas pačioje aukštumoje, tačiau pasitaiko ir tokių atvejų.

Tad jei būsite pasklaustas, kodėl parduodate verslą, pagalvokite, ką norėtumėte išgirsti patys. Žinoma, meluoti ir nuslėpti įmonės finansinės situacijos nevalia, tačiau jei pagrindine verslo pardavimo priežastimi nurodysite tai, jog ruošiatės pagaliau išeiti atostogų ir keliauti po pasaulį, ši priežastis bus daug patrauklesnė nei ta, jog jūsų verslą valgo didelis konkurentas.

 

  1. Ruošiamės pardavimui

 

Verslo pardavimui ruoštis privaloma. Jei norite iš tiesų sėkmingai parduoti verslą, nusistatykite tam bent vienerių metų pasiruošimo periodą. Šiuo laikotarpiu patariame konsultuotis su finansininkais, kurie padės jūsų verslą paruošti pardavimui. Svarbu kad verslas būtų kuo stabilesnėje finansinėje padėtyje, neturėtų didelių skolų ar gąsdinančių įsipareigojimų, jo struktūra būtų aiški ir apgalvota. Tad susitvarkykite viską, kas liko nesutvarkyta ar galėtų užkliūti būsimiems verslo savininkams. Ypač atidžiai būsimi verslo savininkai tikrins įmonės finansinę padėtį, tad pasistenkite atrodyti kuo patikimiau. Juk niekam nereikia bankrutuojančios įmonės, tiesa?

 

  1. Nustatome kainą

 

Žinoma, intuityviai jaučiate, kiek gali būti vertas jūsų verslas. Tačiau bėda ta, kad intuicija vadovautis šiuo atveju negalima ir jūsų įsivaizduojama kaina greičiausiai nebus ta tikroji jūsų verslo kaina. Prieš nustatant pardavimo kainą įsitikinkite, jog ją palyginote su rinkos kainomis ir rėmėtės nešališku verslo vertės vertinimu. Pasitelkite profesionalus: jie padės nustatyti, kiek verta jūsų įmonė ir detaliai pagrįs argumentais nustatytą pardavimo kainą.

 

  1. Brokerių paslaugos

 

Taip pat turėsite nuspręsti, ar verslą pardavinėsite tiesiogiai, ar naudositės brokerių paslaugomis. Pirmuoju atveju galėsite užmegzti glaudesnį ryšį su būsimais verslo savininkais. Šis pardavimo būdas ypač tinka jei verslą ruošiatės parduoti jau pažįstamiems asmenims ar turite konkretų pirkėją, kuris jau domėjosi jūsų verslo pardavimu. Samdant brokerį jis gali padėti atsijoti nerimtus pirkėjus, atsakyti į pirminius jų klausimus ir deleguoti jums tik tuos, kurie iš tiesų yra suinteresuoti tapti jūsų verslo savininkais. Brokeriai uždirba nuo komisinių, tad jie bus suinteresuoti kad pirkėjai jūsų verslą nupirktų kuo geresne kaina. Tačiau jų paslaugos kainuoja, tad iš anksto susitarkite dėl užmokesčio brokeriui sąlygų ir numatykite visus galimus scenarijus, taip pat ir tą, jog pirkėjas jūsų verslui gali ir neatsirasti, o brokeriui greičiausiai turėsite sumokėti.

 

  1. Paruoškite dokumentus

 

Būsimi pirkėjai tikrai domėsis jūsų įmonės padėtimi, tad pasiruoškite pagrindines finansines ataskaitas už pastaruosius keletą metų. Tad skyriuje, kuriame kalbėjome apie pasiruošimą, ir numatėme bent vienerių metų terminą, per kurį galite “pasitempti”. Aptarkite savo įmonės finansinę padėtį su buhalteriu ar finansininku iš anksto. Tiesa, jei turite samdomų darbuotojų, taip pat ir buhalterį, apgalvokite, ar norite jiems atskleisti informaciją apie pasiruošimą pardavimui. Ne retai tokios žinios gali išmušti darbuotojus iš vėžių ir visiškai sutrikdyti įprastą įmonės darbą, kas tikrai atsispindės jūsų įmonės rezultatuose. Tad rekomenduojame kreiptis į trečiųjų šalių profesionalus ir bent jau pradžioje laikyti informaciją apie būsimą pardavimą konfidencialia.

Būsimi pirkėjai būtų sužavėti, jei jiems pateiktumėte ne tik finansines ataskaitas, bet ir pristatytumėte įmonės struktūrą, darbo principus, kuo aiškiau nubrėžtumėte, kuo vadovaujantis ir į ką kreipiant dėmesį lengviausia pasiekti maksimaliai aukštus rezultatus. Pažadėkite perduoti jūsų turimą kontaktų sąrašą su verslo partneriais, tiekėjais, kitais būsimiems savininkams naudingais kontaktais.

 

  1. Pardavimo laikotarpis

 

Nesitikėkite jog verslą pavyks parduoti greitai. Įprastai pirkėjo paieškos gali užtrukti apie vienerius metus, o kartais ir keletą metų. Be to, kiekvienas suinteresuotas būsimas pirkėjas tikrins jūsų įmonės dokumentus, konsultuosis su savo komanda, lygins jūsų pasiūlymą su kitais pasiūlymais. Vien šis procesas gali užtrukti mėnesius. Apsišarvuokite kantrybe – verslą parduoti per keletą savaičių įmanoma tik tuo atveju, jei pirkėjas pats atėjo pas jus ir pasisiūlė nupirkti jūsų verslą.

Be to, būkite budrūs. Jūs potencialiems pirkėjams atskleidžiate savo įmonės finansinę situaciją, tad įsitikinkite, jog potencialūs pirkėjai nėra tiesiog pasiųsti jūsų konkurentų kad pašniukštinėtų jūsų įmonėje. Pasirašykite konfidencialumo sutartis ir būtinai tikrinkite visus, kurie kreipsis į jūsų dėl įmonės pirkimo.

Ypač svarbu kad visu pardavimo laikotarpiu neapleistumėte savo tiesioginio darbo: įmonės pardavimas tikrai užtruks, tad mažiausiai ko norite tai kad įmonės rezultatyvumas pradėtų kristi. Tai tikrai nepatiks būsimiems pirkėjams.

 

  1. O kas toliau?

 

Pardavus įmonę jūsų banko sąskaita pasipildys didesne ar mažesne suma. Jau pardavimo metu turite žinoti, ką veiksite kai parduosite verslą. Blogiausia ką galima padaryti – tai neplanuoti. Jei gauti pinigai skirti padengti turimoms skoloms ar įsipareigojimams, stabilioms investicijoms – puiku, tačiau kitais atvejais būtinai pasinaudokite asmeninių finansų konsultantų paslaugomis. Finansų konsultantai padės jums sudaryti planą, ką daryti su gautais pinigais, kaip juos įdarbinti ir svarbiausia – neiššvaistyti. Net jei planuojate išeiti į pensiją, pinigus laikyti kojinėje – ne koks sprendimas, nes infliacija jūsų turimą sumą valgys pamažu, bet užtikrintai.

 

Išvados

 

Parduodame verslą: kas/kaip/kodėl?

Kas – nuspręsti parduoti verslą yra atsakingas žingsnis, kurį greičiausiai lėmė arba jūsų įmonės finansinė situacija, arba asmeninės priežastys.

Kaip – tik jau ne greitai. Susidarykite pardavimo planą, konsultuokitės su finansininkais, rinkitės, ar verslą pardavinėsite patys, ar su brokerių pagalba ir kliaukitės ne nuojauta, o dokumentais, vertinimais ir sutartimis.

Kodėl – dėl būsimos finansinės laisvės, galimybės įgyvendinti kitą verslo idėją ar išeiti užtarnautų atostogų. Visai nesvarbu, kodėl parduosite verslą – pateikite tai kaip jūsų asmeninį pasirinkimą, nes juk būtent taip ir yra.

 

Svarbiausia – kliaukitės profesionalų, kurie tikrai išmano šiuos procesus ir padės jums išvengti klaidų, patarimais. APSKAITA AG komandoje dirba savo srities profesionalai. Buhalterinė apskaita, įmonių steigimas, įmonių pardavimas, finansininko konsultacijos, teisininko konsultacijos – padėsime jums visais klausimais. Kreipkitės jau dabar: www.apskaitaag.lt

atgal sekantis
Call Now Button