fbpx

7 sėkmingo verslininko savybės: pasitikrink

7 sėkmingo verslininko savybės: pasitikrink

 

 

Tiesa ta: verslininku būti neišmoksi – verslininku gimstama. Žinoma, labai svarbu, kokioje aplinkoje augame, su kokiais žmonėmis bendraujame. Tačiau geras verslininkas pasižymi išskirtiniais charakterio bruožais ir asmeninėmis savybėmis. Ar jas turite jūs? 7 sėkmingo verslininko savybės: pasitikrink

„Tu gyvenime nieko nepasieksi“

Jei jums per trisdešimt, turbūt pasisekė augti dar sovietinius laikus menančiose mokyklose. Didžioji dalis mokytojų, kurie patys augo sovietiniame režime, mokė vaikus prisitaikyti, neišsiskirti iš minios, laikytis taisyklių ir ruošė juos būti pilka mase. Kūrybiški, aktyvūs, ne visuomet paklusnūs mokiniai buvo laikomi potenciale grėsme sistemai. Pasitaikydavo ir mokytojų ekstrasensų prognozių tokiems mokiniams: „Tu gyvenime nieko nepasieksi.“ Bet ar tikrai? Klasės susitikime po dešimtmečio nejučia matuojiesi, kaip kam pasisekė ir supranti: klasės pirmūnas dirba vidutiniškai apmokamą ir labai neįdomų ofisinį darbą, stropuolė pasirinko svarbų, tačiau neperspektyvų mokslininkės kelią. O štai dvejetukininkas, kuris jau dešimtoje klasėje „kažkokias ten varkes suko“ atvažiuoja su naujausiu automobiliu ir pasakoja apie sėkmingą verslą. Klasiokai stebisi – na ir kaip čia taip? Turbūt nešvariais reikalais vis tik užsiima, kaip kitaip tokiam „dundukui“ galėjo geriausiai nusisekti iš visos klasės?

 

  1. Abstraktus mąstymas

„Dundukui“ pasisekė, nes tuo metu, kai jo klasiokai krimto sinusus ir kosinusus, jis sąsiuvinio gale skaičiavo daug paprastesnę matematiką: kiek uždirbsi nupirkus pigiai ir pardavus brangiai, o kiek uždirbsi, jei tą darbą perleisi kažkam kitam, o pats tik kontroliuosi procesą. Nesvarbu kad pradėta nuo naudotų mobiliųjų telefonų – svarbiausia kad būsimas verslininkas geba mąstyti abstrakčiai. Tokio žmogaus galvoje nuolat sukasi idėjos ir dėliojasi scenarijai, ką galima padaryti ir kaip tai padaryti. Be abstraktaus mąstymo neįmanoma įžvelgti būsimų galimybių, plėtros krypčių, sudėlioti strategijos. O juk būtent nuo to ir prasideda kiekvienas verslas.

 

  1. Atvirumas naujoms idėjoms

Kiekvienas geras verslininkas, ypač šiais laikais, privalo būti atviras idėjoms. Žinoma, esma ir konservatyvių verslų, tačiau net juose progresas nebeįmanomas neįsileidžiant naujovių ir pažangos, kuri mus vejasi šimtamyliais žingsniais. Prieš šimtmetį smulkusis verslas, pavyzdžiui, maisto prekių parduotuvė ar vaistinė, galėjo keletą dešimtmečių dirbti kone visiškai nekeisdama savo veiklos, neatsižvelgdama į modernizaciją, tai šiandien tai – sunkiai įsivaizduojama. Pasaulis greitas kaip niekad, tad atsilikti – nevalia. Na o kur dar naujo verslo galimybės? Jei tau pavyks pirmam pagauti naują idėją ir pateikti ją kaip paslaugą ar prekę klientui, garantuotai sulauksi pasisekimo. Tačiau tam būtina domėtis naujovėmis ir žvelgti į jas per verslininko akinius.

 

  1. Polinkis rizikuoti

Ne, joks verslininkas neturi būti visiškas nutrūktgalvis, tačiau polinkis surizikuoti – būtinas. Ne retai puikios verslo idėjos taip ir lieka neįgyvendintos, nes žmogus neišdrįsta jų imtis – bijo rizikos, bijo konkurencinės aplinkos, bijo, jog nepasiseks. Tikras verslininkas žino, jog visada yra galimybė, jog jo verslas žlugs, tačiau vis tiek imasi veikti, nes yra optimistas. Tokiems žmonėms labai padeda aplinkiniai: tie, kurie padeda paskaičiuoti, įvertinti rizikas, primena apie grėsmes. Tačiau tikras verslininkas įvertins visus šiuos faktorius ir nuspręs: jei yra nemenka tikimybė, jog pasiseks, būtina imti ir daryti.

 

  1. Alkis

Ne retai geriausiais verslininkas tampa tie, kurie užaugo jausdami stygių. Noras turėti naujausius sportinius batelius ar geresnį telefoną, nusipirkti pirmąjį automobilį ar keliauti toliau, nei iki netoliese esančio ežero tampa sveiku alkiu. Žinoma, nekalbame vien apie daiktus: kadangi geri verslininkai jau mokyklos suole suprato, kad iš prisitaikymo prie visuomenės nieko gero neišeis (o ką vilioja gyvenimas nuo algos iki algos dirbant kasdien nuo 8 iki 5?), jis trokšta pats dėlioti savo gyvenimą ir kurti taisykles. Tokie žmonės nori susikurti savo gerbūvį.

 

  1. Orientacija į tikslą

Daugelis motyvacinių knygų teigia, jog svarbiausia – ne pats tikslas, o kelias, kuriuo einame link jo, tačiau tikras verslininkas pasakys – be tikslo geriau net nepradėti. Štai kodėl žlunga didžiuliai startuolių užmačiai: pradėję kurti produktą jie pernelyg daug dėmesio skiria pačiam procesui, pasitenkinimui darbu, darbo/poilsio balansui kol galų gale tikslas taip ir nepasiekiamas ir pradeda atrodyti pernelyg tolimas. Tikram verslininkui nesvarbu, ar jam reiks dirbti po 8 ar po 16 valandų (taip pat ir savaitgaliais), nesvarbu, ar jo biure bus sojų pieno – svarbiausia judėti ta kryptimi ir tuo greičiu, kuris leis kuo greičiau atsidurti ten, kur svajoji. Tad jei kelias iki to malonus – smagu, tačiau svarbiausia kad tas kelias maksimaliai tiesiai vestų link tikslo.

 

  1. Reiklumas

Sugrįžkime prie klasės gale sėdinčio dvejetukininko. Mokytojai iš jo reikalavo nuolatos: nevėluoti, susikaupti, ruošti namų darbus, pagarbiai elgtis. Tačiau tiesa ta, kad būsimasis verslininkas iš tiesų yra reiklus sau – tik nukreipia tai tinkama linkme. Kadangi verslininkai yra orientuoti į tikslą, jie būtinai bus reiklūs tose srityse, kurios tiesiogiai susijusios su jo tikslais. Jei sinusai ir kosinusai neįeina į jo verslo planą, verslininkas ir nespaus savęs ties jais koncentruotis. Tuo tarpu jei jo tiekėjai vėluos ir dėl to kentės jo būsimos pajamos, verslininkas parodys tikrą charakterį. Tas pats ir su jo darbuotojais: galite plepėti kavos pertraukėlėse kiek geidžiate, tačiau privalote įgyvendinti jums skiriamas užduotis ir pasiekti iškeltus tikslus.

 

  1. Polinkis nepasiduoti

Žinote kiek naujų verslų žlunga per pirmuosius metus? Devyni iš dešimties. Dažniausiai kai įsivaizduojame verslininką, matome prieš save žmogų, kuris jau daug metų dirba tą patį ir kraunasi kapitalą. Tiesa ta kad prieš atrantant „tą auksinę“ verslo nišą, kiekvienas verslininkas patiria nesėkmių. Ir tik tikri verslininkai po penktos nesėkmės imsis šešto verslo. Nėra verslų, kurių anksčiau ar vėliau neištiktų krizė. Ir net su dideliais sunkumais susidurianti verslą galima išgelbėti pasitelkus kitas verslininko būdo savybes: orientaciją į tikslą, atvirumą naujovėms, abstraktų mąstymą ir polinkį rizikuoti. Svarbiausia nenuleisti rankų ir ieškoti galimų išeičių iš padėties. Reiks keisti visą verslo modelį? Jei reiks – keičiam. Reiks keisti produktą ar paslaugą? Žinoma. Reiks priimti daugiau ne tokių patogių, tačiau būtinų sprendimų? Darom. Būtent taip mąsto verslininkas, o ne ima kaltinti darbuotojus, konkurentus ar pasaulį dėl padėties, kurioje atsidūrė.

 

Būti verslininku šiandieniniame pasaulyje be galo įdomu. Galimybės kone neribotos: interneto pagalba gali susisiekti su bet kuriuo pasaulio kampeliu, keliauti greitai ir be apribojimų. Be to, gyvename valstybėje, kurioje vienos palankiausių sąlygų steigti verslą. 7 sėkmingo verslininko savybės: pasitikrink – kiek tarp jų radai savęs? Jei bent pusę – pabandyk. Įmonių steigimas yra paprastas, greitas ir nesudėtingas procesas. Na o mažosios bendrijos steigimas – pati paprasčiausia įmonės forma, idealiai tinkanti pirmam arba ne pirmam, tačiau visiškai „žaliam“ verslui. Kreipkis į Apskaita AG specialistus – konsultuojame nemokamai. https://apskaitaag.lt/imoniu-steigimas/

 

atgal sekantis
Call Now Button