fbpx

Coca Cola. Ko verta pasimokyti?

Coca Cola. Ko verta pasimokyti?

Turbūt kiekvienas verslininkas, steigdamas savo pirmąją (ar kelioliktą) įmonę svajoja, jog pasieks sėkmę ir aukštumas. Jei svajojate tik prisidurti prie algos ar užsidirbti atostogoms – įmonės steigimas greičiausiai atneš ir įmonės uždarymą. Tokiu atveju ir šis straipsnis – ne jums. Šiandien norime bent trumpam išplaukti į tolimus mėlynus vandenis ir pasimokyti iš pačių geriausių. Coca Cola – prekės ženklas, kurį puikiai pažįsta visas pasaulis jau daugiau nei 130 metų. Besikeičiantys dešimtmečiai, šimtmečiai, karai, vertybių kaita, žinoma, darė įtaką šiam prekės ženklui, tačiau ir šiandien jis yra vienas mėgstamiausių pasaulyje. Coca Cola. Ko verta pasimokyti?

 

Coca Colos marketingo strategija visuomet buvo nuosekli ir orientuota į prekės ženklo atpažįstamumą, žinomumą ir pamatinių vertybių išsaugojimą. Jau pirmąją televizijos reklamos sekundę atpažinsime, jog tai – Coca Colos reklama, nors dar net buteliuko nepamatėme.

Coca cola. Ko gali pasimokyti bet kuris pasaulio verslas?

  1. Pastovumas

 

XXI amžiuje žodis „pastovumas“ pirmiausia asocijuojasi su nuoboduliu. Juk nėra nieko blogiau nei būti „jau matytu“. Iš tiesų, daugelis verslų savo marketingo strategiją planuoja atsižvelgdami į naujoves ir stengiausi būti kuo labiau šiuolaikiški. Tačiau ar tikrai tai – raktas į sėkmę? Žinoma, jei gaminate mobiliuosius telefonus, namų robotus ar bet ką, kas susiję su technika ir IT technologijomis, „nauja“ ir „inovatyvu“ yra jūsų pagrindiniai raktiniai žodžiai. Tačiau jei tavo verslas siūlo įprastus, kasdienio naudojimo produktus ar paslaugas, pastovumas gali būti tai, kas atves jus į sėkmę.

Pirkdami Coca Cola, vartotojai tikisi kiekvieną kartą gauti lygiai tą patį jų mėgstamą skonį. Žinoma, Coca Cola turi gausybę dukterinių prekių ženklų, Colos skonių variacijų (vyšninė, persikų, be cukraus ir t.t.), kurie papildo pagrindinį prekės ženklą, tačiau originalioji Cola visuomet bus lygiai tokia, kokią ir prisimenate. Tad ir prekės ženklas vizualiai nekinta, nuolat naudojama ta pati raudona spalva, nesudėtingos antraštės ir šūkiai ir besišypsantys žmonių veidai. Coca Cola jau daugiau nei šimtą metų jums žada malonumą ir šypseną.

 

  1. Mokymasis iš klaidų

 

Žinoma, ir Coca Cola daro klaidų. Viena jų – 1985 metais įmonė išleido atnaujintą kolą, kuri skyrėsi tiek savo išvaizda, tiek skoniu. Nors kompanija naujo gėrimo reklamai skyrė milžiniškus biudžetus, neišgelbėjo nei įžymybių liaupsinimai, nei kitos reklamos priemonės: po trijų mėnesių į prekybą sugrįžo tradicinė Coca Cola. Vartotojai nugalėjo!

Coca Cola pripažino savo klaidą. Na o mes galime pasimokyti, kad net didžiulis biudžetas, iš pirmo žvilgsnio tobulas marketingo planas ir pastangos nebūtinai duos rezultatų. Pirmiausia reikia klausytis savo vartotojų ir prieš imantis permainų pasverti visas rizikas ir vartotojų nuotaikas.

Atnaujinta kola buvo parduodama iki 2002 metų, o skonių varijacijas Coca Cola sėkmingai leidžia ir toliau. Tačiau pagrindinė Coca Cola iš parduotuvių lentynų nedingo daugiau niekada.

 

  1. Prekės ženklaus aukščiau už produktą

 

Coca Cola parduodama visame pasaulyje. Ir nors skiriasi jos įpakavimas, skoniai ir žemynai, kuriuose ji parduodama, Coca Cola iš esmės turi tą pačią reklamos strategiją… pasauliui. Skamba neįtikėtinai, tačiau tiek Europos, tiek Azijos ir Amerikos vartotojai Coca Cola prekės ženklą suvokia lygiai taip pat: Coca Cola yra apie buvimą kartu, malonias akimirkas, džiaugsmą, dalinimąsi. Coca Cola reklamuoja ne gėrimą, o prekės ženklo vertybes ir pojūčius, kuriuos turi sukelti šis gėrimas.

Tad norint sukurti iš tiesų veiksmingą ir įsimintiną prekės ženklą, paranku reklamuoti ne produktą, o patirtį, kurį jus sukelia. Pasaulyje daugybė gaiviųjų gėrimų, tačiau yra tik vienas, kuris turi tokį stiprų emocinį užnugarį, kurį sukūrė veiksminga reklama.

 

  1. Šiuolaikiškumas

 

Nors iš pirmo žvilgsnio atrodo nesuderinama, tačiau Coca Cola yra apie pamatines vertybes ir dešimtmečius nesikeičiančią marketingo žinutę ir… šiuolaikiškumą tuo pačiu metu. Nėra nieko blogiau nei būti iš esmės užsispyrusiu ir trumparegiu. Tad net jei turi seniausią pasaulyje žinomą gėrimo prekės ženklą, negali nereaguoti į politinius, socialinius, aplinkosaugos klausimus ir problemas. Tik būdamas arčiau žmonių ir jų gyvenimo galėsi būti jų kasdienybės dalimi. Tad besišypsantys Coca Colos reklamų veidai auga ir keičiasi kaip ir aplinka, kurioje jie cirkuliuoja.

Ši nepaprasta sinergija kuria ypatingą jausmą, jog viskas keičiasi, tačiau lieka taip pat. Taip, visuomenė pasikeitė: moterys gavo lygias teises, didėja tolerancija mažumoms ir nelieka vietos diskriminacijai, technologinė pažanga keičia gyvenimus, tačiau kaip ir prieš penkiasdešimt metų, taip ir šiandien malonu būti kartu, dalintis, džiaugtis ir lepinti save. Svarbu paminėti ir tai, jog jei prekės ženklą statytume reminatis vien šiuolaikiškumu, jis iš esmės būtų apie nieką, nes pasikeitus aplinkai būtum priverstas keistis pats ir niekada nebūtum atpažįstamas.

 

Coca Cola. Ko verta pasimokyti? Turbūt visko! Taip, būti Coca Cola yra nuostabu. Rodos, pasaulyje keičiasi absoliučiai viskas, tačiau raudona Coca Colos etiketė yra tarsi vėliava pastovumui, žmogiškumui ir pasitenkinimui gyvenimu. Todėl kuriant savo prekės ženklą pravartu pasimokyti iš tų, kuriems pavyko išsilaikyti populiarumo viršūnėje daugiau nei šimtmetį.

Na o jei prekės ženklo kūrimas jums vis dar būsimas etapas, Apskaita AG specialistai konsultuoja visus būsimus verslininkus. Įmonių steigimas (https://apskaitaag.lt/imoniu-steigimas/) yra tik viena iš mūsų veiklų. Buhalterinė apskaita, teisininko paslaugos įmonei yra klausimai, kuriuos su didžiausiu malonumu sprendžiame kasdien. Pasižvalgykite po mūsų paslaugų profilį: https://apskaitaag.lt

atgal sekantis
Call Now Button